זפת לגג

זפת לגג, המכונה גם זפת גגות או ציפוי גגות, הוא חומר נפוץ לאיטום והגנה על גגות. זהו חומר צמיג, שחור ודביק המופק מזפת פחם או נפט. זפת גגות מונחת על פני הגגות ליצירת שכבת הגנה המונעת חדירת מים, אוטמת סדקים וחיבורים ומאריכה את אורך חיי הגג. קיימים סוגים שונים של זפת גגות, ופותחו מספר טכנולוגיות כדי לשפר את הביצועים שלה.

זפת לגג
זפת לגג

 

תוכן עניינים

סוגים של זפת לגג

 זפת פחם

זפת גגות זפת פחם היא אחד מסוגי זפת הגג הוותיקים והמסורתיים ביותר. הוא עשוי מזיקוק של פחם ומכיל אחוז גבוה של ביטומן, המעניק תכונות איטום מצוינות. לזפת הפחם יש עקביות עבה יותר בהשוואה לסוגים אחרים של זפת גגות, מה שמאפשר לה ליצור שכבת הגנה חזקה ועמידה לאורך זמן.

זפת גגות זפת פחם עמידה בפני קרינת UV, כימיקלים ובלייה, מה שהופך אותה למתאים ליישומים למגורים ולמסחר. הוא משמש לעתים קרובות לגגות שטוחים או בעלי שיפוע נמוך, מכיוון שהוא יכול לאטום ביעילות חיבורים ותפרים. עם זאת, זפת גגות זפת פחם עלולה להיות רגישה לשינויי טמפרטורה ועלולה להפוך לשבירה עם הזמן, דבר הדורש בדיקות ותחזוקה תקופתיים.

זפת לגג קירוי אספלט

זפת גגות אספלט היא עוד סוג נפוץ של זפת גגות. הוא עשוי מתערובת של ביטומן, חומרי מילוי ותוספים. לזפת גגות אספלט יש עקביות מעט רכה יותר בהשוואה לזפת פחם, מה שהופך אותה לגמישה וקלה יותר ליישום.

זפת גגות אספלט מציעה תכונות איטום מעולות ומשמשת לעתים קרובות לגגות מגורים ומסחריים כאחד. הוא נצמד היטב לחומרי קירוי שונים ויכול לעמוד בתנאי מזג אוויר שונים. זפת קירוי אספלט זמין בדרגות שונות, המאפשר התאמה אישית על בסיס דרישות קירוי ספציפיות.

זפת קירוי ביטומן שונה

זפת גגות ביטומן שונה היא סוג של זפת גגות ששודרגה בחומרים נוספים כדי לשפר את ביצועיה. זה נעשה על ידי שינוי אספלט עם פולימרים שונים, כגון סטירן-בוטדיאן-סטירן (SBS) או פוליפרופילן אטקטי (APP).

זפת גגות ביטומן שונה מציעה גמישות מוגברת, עמידות ועמידות בפני טמפרטורות קיצוניות. הוא יכול לעמוד בהרחבה והתכווצות של הגג עקב שינויי טמפרטורה מבלי להיסדק או להידרדר. סוג זה של זפת גגות משמש בדרך כלל לגגות שטוחים או בעלי שיפוע נמוך, והוא זמין גם בצורות של קליפה ומקל וגם לפיד.

זיפת קירוי אלסטומרית

זפת גגות אלסטומרית היא סוג של ציפוי גגות המעניק תכונות גמישות והתארכות מעולות. הוא עשוי מתערובת של פולימרים אקריליים או סיליקונים, סיבים מחזקים וחומרי מילוי. ניתן ליישם ציפוי גגות אלסטומרי ישירות על חומרי קירוי שונים, לרבות מתכת, בטון, רעפי אספלט.

זפת גגות אלסטומרית מציעה עמידות מצוינת בפני בליה, קרינת UV וטמפרטורה קיצונית. הוא יוצר קרום חלק ואלסטי שמתרחב ומתכווץ עם הגג ומונע סדקים ונזילות. לציפוי גגות אלסטומרי יש גם תכונות מחזירות, המפחיתות את ספיגת החום ומשפרות את יעילות האנרגיה.

טכנולוגיות ליישום זפת לגג

יישום מגב חם

מריחת זפת חמה היא שיטה מסורתית של מריחת זפת גג הכוללת חימום הזפת למצב נוזלי ולאחר מכן ניגובה על פני הגג. שיטה זו דורשת עובדים מיומנים אשר מנוסים בניהול הטמפרטורה והעקביות של הזפת. יישום מגב חם מספק שכבה עבה ועמידה של זפת, המבטיח איטום יעיל למים.

 יישום קר

טכנולוגיות זפת גג ביישום קר פותחו כדי לספק חלופה ליישום מגב חם. טכנולוגיות אלו כוללות שימוש בזיפות גגות מעורבות מראש או חד-רכיביות שניתן ליישם ישירות מהמיכל ללא צורך בחימום. טכנולוגיות ליישום קר מציעות יישום קל ומהיר יותר, מפחיתות את עלויות העבודה ואת הסיכון לתאונות הקשורות בזפת חמה.

 יישום ריסוס

מריחת ריסוס היא שיטה חדישה ויעילה ליישום זפת גגות. זה כרוך בשימוש בציוד מיוחד לריסוס הזפת על פני הגג, מתן ציפוי אחיד ואחיד. מריחת ריסוס מאפשרת שליטה מדויקת על עובי הזפת והכיסוי, ומפחיתה את הסיכון ליישום יתר או ציפוי לא אחיד. שיטה זו מתאימה במיוחד לגגות גדולים או גגות בעלי עיצובים אדריכליים מורכבים.

חשיבות תחזוקה שוטפת של גגות עם זפת

למרות העמידות והאיכויות המגנות של זפת גגות, תחזוקה שוטפת היא הכרחית כדי להבטיח ביצועים מיטביים לאורך זמן. ללא תחזוקה נאותה, זפת הגג עלולה להידרדר בהדרגה, מה שיוביל לנזילות, סדקים ונזקים למבנה הבסיסי.

תוכנית תחזוקה קבועה צריכה לכלול בדיקות סדירות של משטח הגג, עם תשומת לב מיוחדת לאזורים הרגישים כמו תפרים ומעברים. תמונות אוויריות בעזרת רחפנים יכולות לספק מבט מפורט על מצב הגג, לזהות אזורי בעיה פוטנציאליים שאינם נראים לעין ממפלס הקרקע.

ניקוי הגג מלכלוך, חומרים אורגניים ועומס לחות הוא צעד חיוני נוסף. הצטברות של פסולת ועלים יכולה ליצור מקווי מים, החושפים את הזפת לרטיבות ממושכת ומאיצים את ההידרדרות. מומלץ לנקות את הגגות לפחות פעמיים בשנה, ובמידת הצורך מכך בהתאם למיקום ולתנאי הסביבה.

ציפוי מחדש עם שכבה נוספת של זפת על הגג אמור להתבצע בקביעות על פי הוראות היצרן. מריחה מחדש יוצרת הגנה חדשה ומחזקת את עמידות הגג למים. תדירות הציפוי מחדש תשתנה בהתאם לסוג הזפת ולחומרת החשיפה לתנאי מזג האוויר.

כמו כן, חיוני לתקן במהירות כל נזק או ליקוי שמזוהה במהלך הבדיקות. תיקונים קטנים, כגון איטום סדקים או החלפת אזורים פגומים, יכולים למנוע בעיות מלהסלים ולהגן על שלמות הגג.

השקעה בתחזוקה מונעת שוטפת של גגות עם זפת יכולה להאריך משמעותית את אורך החיים שלהם, למנוע נזקים יקרים ולשמור על הגג שלכם במצב מצוין לשנים רבות. בעלי בתים ומנהלי מתקנים צריכים לתעדף את תחזוקת הגג ולהקצות את המשאבים הדרושים כדי להבטיח שמערכת הגג מתפקדת כראוי ותספק הגנה אמינה.

סיכום

לסיכום, זפת גגות היא חומר רב תכליתי המשמש לאיטום והגנה על גגות. סוגים שונים של זפת גגות, כגון זפת פחם, אספלט, ביטומן שונה וציפוי אלסטומרי, מציעים יתרונות שונים ומתאימים ליישומי קירוי שונים. טכנולוגיות כגון מגב חם, יישום קר ויישום ריסוס פותחו כדי לשפר את הביצועים וקלות היישום של זפת הגג. בחירת הסוג המתאים של זפת הגג ושיטת היישום תלויה בגורמים כגון מבנה הגג, תנאי האקלים ודרישות קירוי ספציפיות. בדיקות ותחזוקה שוטפות חיוניות על מנת להבטיח את המשך יעילותה של זפת הגג ולהאריך את אורך חיי הגג.

צרו קשר לפרטים נוספים.

שאלות נפוצות

זפת משמשת בדרך כלל לאיטום גגות ואיטום. הוא יוצר מחסום מגן המונע חדירת מים לגג ולגרום לנזילות.

אורך החיים של זפת על גג יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו אקלים, תחזוקה ואיכות הזפת. בדרך כלל, זפת יכולה להימשך כ-5 עד 10 שנים לפני שיידרשו יישום מחדש או תחזוקה.

ניתן להשתמש בזפת על סוגים שונים של גגות, כולל גגות שטוחים וגגות בעלי שיפועים נמוכים. עם זאת, ייתכן שהוא לא יתאים לגגות עם שיפועים גבוהים או חומרים מסוימים. עדיף להתייעץ עם איש מקצוע בתחום גגות כדי לקבוע אם הזפת מתאימה לסוג הגג.